چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۰
۰ نفر

مرتضی طلایی*: دلایل وزارت کشور برای محروم کردن تهران از 300 اتوبوس قانع‌کننده و شفاف نبود.

 روشن نبودن یک آمار حتی اگر صحت داشته باشد هم برای واگذاری سهم تهران به دیگر شهرها پذیرفتنی نیست. اگر آقای مهدی هاشمی سرپرست وزیر کشور عنوان می‌کنند اشراف کاملی روی تعداد واقعی اتوبوس‌ها، اتوبوس‌های خارج از رده و اسقاطی و حتی میزان عمر آنها دارد، پس باید خوب شرایط نامناسب تهران را بدانند. به همین دلیل است که این سؤال را داریم که چه طور تصمیم گرفتند سهم پایتخت را به دیگر شهرها بدهند و شهروندان را از داشتن اتوبوس‌های جدید محروم کنند؟

این سؤال برای شورای شهر بسیار جدی و در عین حال نگران‌کننده است. چرا که شورای شهر تهرن بارها از ایشان خواستند تا برای گفت‌وگو به شورا بیایند اما ایشان تا کنون دعوت ما را نپذیرفتند.پس اگر مایل به صحبت نیستند نباید یک طرفه تصمیم گرفته و تهران را هم محروم کنند.

به اعتقاد طلایی با فرض ناقص بودن اطلاعات منتشر شده از سوی شهرداری، مراجع ذی‌صلاح از جمله شورای شهر برای روشن شدن آمار واقعی اتوبوس‌های شهر وجود دارد که وزارت کشور می‌تواند با درخواست کتبی خود بخواهد تا این مراجع در مورد توان واقعی شهر شفاف‌سازی‌ کنند.چرا به جای واگذاری مسئولیت نظارت به شورای شهر، دوستان این وزارت‌خانه خود وارد قضاوت می‌شوند. یکی دیگر ازسازمان‌ها برای ورود به این ماجرا سازمان بازرسی است.

به هر حال وگذاری 300 اتوبوس مردم شهر تهران به شهرهای دیگر نشان‌دهنده بی‌مهری دولت نسبت به قشر متوسط وضعیف این شهر است که بیشتر سهم را در عرصه دفاع از کشور در تاریخ‌های مختلف داشته‌اند.

بپذیریم که اظهارات سرپرست وزارت کشور روی روشن نبودن آمار اتوبوس‌ها، بهانه گیری و بی‌توجهی به حق شهروندان از سوی ستاد مدیریت حمل‌ونقل درون شهری و وزارت کشور است و آن را مغایر با شعار عدالت طلبی دولت نهم می‌بینیم.
به‌عنوان یک عضو شورای شهر انتظار دارم که این مقام از نگاه سیاسی و جناحی به مسائل پرهیز کند.

از 30 نماینده شهر تهران درمجلس هم انتظار داریم به مقوله حمل‌ونقل شهری تهران توجه بیشتری کنند.حداقل مجلس می‌تواند از طریق دیوان محاسبات به مجادله‌هایی که بر دوش مردم تهران گذاشتند، پایان دهد.

حرف آخر اینکه واقعیت آن است که واگذاری 300 اتوبوس شهر تهران در زمانی که مترو تهران با کمبود اعتبار و مشکلات مختلف دیگری دست و پنجه نرم می‌کند، اتوبوس‌ها با کمبود و نقص فنی جایگاه سوخت درگیرند وتردد تاکسیرانی با توجه به سهمیه‌بندی کند شده است به هیچ وجه و با هیچ دلیلی پذیرفته نیست.

* عضو شورای شهر تهران

کد خبر 56808

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز